2019-06-29 20:01Pressmeddelande

Sverige semifinalklara i U20-EM på hemmaplan

semifinalklara i U20-EMSverige semifinalklara i U20-EM på hemmaplan - Andersson/Brink imponerar

U20-EM i beachvolley spelas från Beach Center i Göteborg och på lördagskvällen står det klart att Sverige, genom Joel Andersson och Alfred Brink, avancerar till semifinal. Semifinalen spelas under söndagsförmiddagen och Tyskland står för motståndet.

De var obesegrade i gruppspelet och när Israel stod för motståndet i åttondelsfinalen förlängde den svenska duon segersviten. Sedan väntade Lettland i kvartsfinal och efter ett imponerande spel på centercourt i Beach Center så fick även de se sig besegrade av Norsjös Joel Andersson och Engelholms VS Alfred Brink. Den svenska duon avancerar därmed vidare till semifinal.

- Det är riktigt sjukt, skrattade Alfred Brink direkt efter kvartsfinalens slut.

- Det är väl så man ska beskriva det, svarade Joel Andersson med ett skratt.

Publikstödet i Beach Center i Göteborg hjälpte den svenska duons jakt på vinst.

- Det känns fantastiskt. Hur mycket publik som helst som hejar på oss och vi älskar energi, det är det vi lever på så det är så sjukt roligt, säger Andersson.

Semifinalen startar 11:00 under söndagen och sänds av Sportkanalen. Tyskland och Sagstetter/Schneider står för motståndet.