2021-07-02 04:40Pressmeddelande

Swedish Beach Tour Beach Center 5-star Göteborg 10-11 Juli

Efterlängtade Swedish Beach Tour är i gång med fullt ös och nu är det dags för Göteborg Beachvolley Club att arrangera säsongens 6:e tävling -  Beach Center 5-star 10-11 juli.

Årets säsong består av 11 tävlingar från norr till söder. Tävlingen i Göteborg huserar 16 damlag och 16 herrlag som spelar över två dagar på Kvibergs riviera, Beach Center.
Med lättade restriktioner ser vi nu fram emot att få ta emot publik på vår arena!

Nu står det klart att en rad toppspelare kommer till start i Göteborg.
Hemmalag, tävlanden för Göteborg Beachvolley Club, som alla vunnit varsin av de fyra tidigare tourstoppen: Martin Appelgren/Alexander Herrmann (vinst i Habo Master), Sara Malmström/Anna Rydenberg (vinst i Selma Spa Master), Simon Bohman/Joel Andersson, Norsjö VBK (vinst i Lund Master) och Stefan Andreasson/Anton Andersson, Svedala VBK (vinst i Trollhättan Master).
GBC har totalt med 27 spelare (12 damer och 15 herrar) i tävlingen i Göteborg, så det finns gott om lag att heja på för den idrottsintresserade göteborgaren.

Är du nyfiken på att se en internationell storstjärna från Sverige, ja då är det också till Beach Center du ska styra kosan. Ett av Wild Carden i tävlingen är poängplockaren Isabelle Haak som spelar i par med sin syster Anna Haak. I år blev Isabelle turkisk mästare med klubben Vakifbank Istanbul (samma klubb som hon spelade med 2019/2020) och hon utsågs även till ligans Most Valuable Player (MVP). Tidigare säsonger har hon spelat för klubben Pallavolo Scandicci, Italien (2018/2019) och Béziers Angels, Frankrike (2016/2017). Båda dessa säsonger vann hon poängligan. Vill man se det smälla ska man komma och se denna stjärna!

En annan Sverige-kändis som kanske inte spelar riktigt lika mycket som förr är legendaren Björn Berg som i denna tävling teamar upp med göteborgssonen Christofer Lewin. Detta lag kan också bli intressant att följa i denna stjärnspäckade tävling!

Det blir också spännande och se hur det ska gå för våra unga förmågor som tilldelats lokalt Wild Card i denna tävling; Rebecka Dahlgren/Selma Robinson och Daniel Johansson/Gabriel Berggren. Kan de vara GBC:s framtida affischnamn?

>>>Se hela startfältet här

Oavsett vem du hejar på - boka upp i 10-11 juli kalendern, för då blir det beachvolleyboll på hög nivå.

Fri Entré!

>>> Till Officiell tävlingssida