2019-07-12 11:08Pressmeddelande

START IDAG: Swedish Beach Tour. 25 av 64 spelare från arrangerande GBC

spelare från arrangerande GBC

Swedish Beach Tour startar på lördagsmorgonen med ett mycket intressant startfält. Med i tävlingen finns landets absolut bästa spelare som just nu som är hemma i Sverige för spel på hemmaplan. Flera av spelarna tävlar frekvent ute på World Tour men tävlingen i Göteborg passar perfekt i schemat. En av stjärnspelarna är Martin Appelgren;

"-I förra veckan spelade vi i Kina och nästa vecka är det dags för Toronto, Canada. Perfekt med ett stopp på den svenska touren just den här veckan."

Arrangerande Göteborg Beachvolley Club har hela 25 spelare med i tävlingen. 11 herrar och 14 damer. Massor av spännande matcher väntar på Beach Center.

Här är några att hålla ett extra öga på första dagen:

Anne-Lie Rininsland / Sigrid Simonsson
Klubbens mest meriterade spelaren genom tiderna är Anne-Lie RIninsland som återigen deltar i Swedish Beach Tour på hemmaplan. Första matchen lördag kl. 10.40

Anne-Lie och Sigge kommer att bli svårstoppade i Göteborg

Anne-Lie och Sigge Ser mest fram emot att spela på hemmaplan. Foto: Johanna Svensson

Linus Frantzich / Martin Johansson
Laget vann tour-stoppet i Umeå förra veckan genom en rad mycket starka insatser. Första matchen lördag kl. 09.50

Linus Frantzich / Martin Johansson vann årets första Swedish Beach Tour på Rådhustorget i Umeå. Foto: Robert Boman

Martin Appelgren / Alexander Annerstedt
Det svenska laget som spelar mest ute på världstouren just nu. Här finns mycket rutin och internationell erfarenhet. Första matchen lördag kl. 09.00

Alfred Brink / Joel Andersson
En mycket imponerande insats under U-20-EM på Beach Center där laget tog brons. Nu ställs man mot meriterade Berg/Lewin. Både Brink och Andersson är födda år 2000 och Björn Berg är född 1972 vilket innebär 28(!) års skillnad. Intressant minst sagt. Matchen spelas lördag 09.50

Foto: Johanna Svensson

Kommer Joel Andersson komma upp i samma nivå som under U20-EM där han tillsammans med Alfred Brink tog bronset. Foto: Johanna Svensson

Fri entré hela helgen. Vi välkomnar spelare, ledare, publik, sponsorer och press!

För att se hela spelschemat klicka här

Följ eventet på Facebook

Swedish Beach Tour Göteborg hemsida