2024-03-05 14:01Bloggpost

”Vi är supernöjda med upplägget” -Så firade kollegorna i sanden på Beach Center

Företagsevent på världens största beachvolleyhallOmegapoint spelar beachvolley på Beach Center i Göteborg

På Beach Center finns alla förutsättningar för att skapa ett företagsevent som blir uppskattat på riktigt. För Omegapoint Göteborg blev kvällen så lyckad att de nästan missade bussen hem.
– Det är ett riktigt bra betyg! säger Linda Bjuvestig, Office and People Manager på Omegapoint Göteborg.

Omegapoint är Nordens ledande konsultbolag inom cybersäker digitalisering. När bolaget förvärvade Göteborgsföretaget Elicit fanns all anledning att fira att två kompetenta bolag nu samlas under samma varumärke – Omegapoint Göteborg.
Beach Center blev den självklara arenan för firandet, teambuilding och härliga duster i sanden.
– En kollega hade varit där förut och tipsade om att det är ett bra ställe. Vi tog en runda och skissade på ett upplägg tillsammans med Beach Center och blev sålda direkt. Det slutade med att vi abonnerade hela stället, säger Linda Bjuvestig.

”Hjälpsamma och anpassningsbara”
Upplägget blev turnering, hamburgarbuffé, konferens och socialt umgänge. Omegapoint Göteborg samlade över 90 anställda och inledde kvällen direkt med spel ute på banorna.

– Det var en väldigt rolig aktivitet! Upplägget med turneringen där man bytte lag efter varje match var ett jättebra sätt för oss att träffa och lära känna varandra ännu bättre. Alla var verkligen supernöjda med upplägget, säger Linda.

Att vi på Beach Center hjälpte till med planeringen för hur kvällen skulle se ut ser Linda som en styrka.
– Det var bra att börja med en aktivitet innan vi gick över till vår konferens. Beach Center var hjälpsamma och anpassningsbara för att få till det som vi ville. Maten var bra, lokalen var trevlig och helheten var toppen.
Med bänkbord i sanden kunde besökarna behålla känslan av sand mellan tårna under hela kvällen.
Linda berättar att det var många av de anställda som skyndade sig tillbaka till banorna för att fortsätta spela efter mat och konferens.

”Vi glömde av tiden helt och hållet där inne”
På Beach Center är vi vana vid att husera event för både större och mindre bolag. Vi ser beachvolley som den ultimata aktiviteten för företag som vill släppa kontorslivet och lära känna varandra på djupet för en stund.
Med vår restaurang och Beach Bar precis bredvid sanden finns alla förutsättningar för att skapa en oas tillsammans för en kväll – fylld av härliga samtal, roliga aktiviteter och nya möten. Fråga bara Linda Bjuvestig.
– Ett par minuter i elva kom vi på att bussen skulle hämta oss, så vi fick samla våra grejer och springa.
Vi glömde av tiden helt och hållet där inne, det är ett riktigt bra betyg!

Vill ditt företag uppleva Beach Center?
Beach Center är den perfekta arenan för jobbets kickoff, after work eller konferens. Vi erbjuder alltifrån färdiga paket till speciallösningar för att ni ska få en så lyckad upplevelse som möjligt.
Läs mer om vad vi på Beach Center kan göra för ditt företag.

Beach Center erbjuder sommarkänsla året runt i en inspirerande miljö med palmer, solljus och sand mellan tårna. Anläggningen drivs av Ipanema Beach AB som ägs av Sveriges största klubb för beachvolley, Göteborg Beachvolley Club. Vi arrangerar tävlingar, träningsgrupper, företagsevent, kickoff och konferenser. Beach Center ligger i expansiva Kviberg i Östra Göteborg, granne med Prioritet Serneke Arena och Kviberg Park Hotell. Varje år har anläggningen över 230.000 besökare. www.beachcenter.se